0:00
0:00
Agenda20. 10. 20134 minuty

Předvolební billboardy

Očima reklamní expertky, jazykovědce a psychologa

28 babis01 jaros R43 2013 2
Autor: Respekt

ANO

Začít podřadicím spojovacím výrazem „aby“ je neobvyklé. Zde to může evokovat jistý výčet, aby tu chtěly žít děti, aby tu byl pořádek, aby stát prosperoval… Dojem může být, že ANO má mnoho užitečných cílů. Zkratka hnutí ANO za sloganem taky může naznačovat kladný postoj k tomuto sdělení. Všimněme si modálního slovesa – chtěly, tedy nikoli mohly či musely, což značí svobodnou volbu, nejlepší možnost. Se sloganem si někdo dal práci.

↓ INZERCE

Alex Röhrich, jazykovědec, lektor kultury mluveného projevu, Univerzita Karlova

Pokud jde o důvěryhodnost, záleží na tom, kdo to slibuje. Osobnost pana Babiše, byť s profesionální, dobře vyretušovanou fotografií, působí kontroverzně. Viz časté „opravy“ sloganu na „NE – Bude hůř“.

Jitka Vysekalová, prezidentka České marketingové společnosti 

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc