Nevím, zda je blbá nálada součástí české identity podobně jako širokost a smutek ruské duše, soudě podle ekonomických kritérií jsme ale jednoznačně národ permanentních skeptiků. Naznačuje to indikátor důvěry spotřebitelů, který vychází z odpovědí na otázky o očekávaném vývoji osobní finanční situace a úspor, zaměstnanosti a celkové ekonomické situace. Za celou dobu publikování (od ledna 1998) dosáhl tento lakmusový papírek nálady kladných hodnot jen ve 13 ze 184 měsíců. Za posledních 15 let jsme byli optimisty jen sedm procent času, ve zbývajících 93 procentech jsme zvažovali, zda máme mít blbou, nebo ještě blbější náladu.
↓ INZERCE
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc