Dno bez perliček
Dejvické divadlo vydařeně dramatizovalo povídky Irvina Welshe
Nedostatkem diváků Dejvické divadlo rozhodně netrpí a může si tak dávat s přípravou nových premiér načas. Inscenace slovenského režiséra Michala Vajdičky Ucpanej systém přichází s takřka ročním odstupem po eskymáckém westernu Wanted Welzl. Čekání se ale vyplatilo: v Dejvicích mají další inscenaci s potenciálem stát se opravdovým hitem. Platí to ovšem pouze v případě, že je vám víc než patnáct let a navíc nejste „zvláště citliví“. Právě tyto dvě skupiny odrazuje od návštěvy představení velká varovná cedule, umístěná přímo proti vchodu do foyeru.
Nietzsche se seknul
Slovenský režisér Michal Vajdička si pro svou první dejvickou inscenaci vybral povídkovou knihu Acid House skotského prozaika a scenáristy Irvina Welshe. Vajdičkův dramaturg a autor divadelního scénáře Daniel Majling z původně takřka samostatných povídek sestavil kompaktní příběh. Ten se odehrává v zaplivané hospodě na periferii Edinburghu; tušíme, že hned vedle fotbalového hřiště týmu Granton Star, nepříliš úspěšného účastníka třetí divize místní církevní ligy. Odpovídá tomu skladba hrdinů: amatérští fotbalisté, opilci, násilníci, pochybně vyhlížející ženy, zkrachovalé existence. A samozřejmě i drsný slovník, který si vynucuje varování zmíněné v úvodu.
Jazykem čtvrté cenové skupiny mluví dokonce i samotný Bůh, jenž je v hospodě štamgastem. Není…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu