Sociální sítě ukazují, že na internetu nemá nikdo nic jisté
Nejvlivnější hráč internetu Google spustil konečně vlastní sociální síť. Uvedení Šuškandy, jak by se název Buzz dal přeložit do češtiny, se ale příliš nevydařilo. Pár dní po rozjezdu citovalo BBC omluvu Todda Jacksona, odpovědného za Buzz, který uznal, že „desítky milionů uživatelů se právem naštvaly a jeho tým se za to velmi, velmi omlouvá“. Vypustit takto nedodělaný produkt není pro Google typické. Ale nedá se svítit, dramaticky rostoucí obliba sociálních sítí zatlačila světovou internetovou jedničku do kouta. Nemít vlastní „síť na trávení volného času“ by dnes pro Google bylo sebevražedné. Byť se to teď zdá jako bláznivá představa, z trůnu nejlepšího obchodníka internetu by ho totiž brzy mohl sesadit třeba Facebook, současná „soc/net“ jednička.
Zázraky se dějí
Svět informačních technologií je svým způsobem kouzelný, protože se v něm dějí zázraky. Nebo si dnes někdo dokáže představit, že by bylo možné sesadit firmu Coca-Cola z pozice limonádové jedničky? Těžko. V internetovém světě to však možné je. Prohlížeči Firefox se na začátku také všichni smáli a dnes skrze něj po internetu surfuje 30 procent lidí. Stačilo pár let naslouchání uživatelům, vylepšování a nakonec strohé doporučení německé a francouzské vlády svým občanům, aby „z bezpečnostních důvodů“ nepoužívali Internet Explorer.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu