0:00
0:00
Trendy7. 11. 20108 minut

Jak prodává guerilla

Obvyklá reklamní kampaň stojí několik milionů, ale podomácku vyrobená se dá pořídit za několik stovek. Nápady jsou zadarmo, a právě toho využívá guerillový marketing.

Astronaut
Autor: Respekt

Když řidič tramvaje Pavel Patěk zastavil na konečné, šel projít tramvaj a viděl, že tam někdo zapomenul knížku. Když ji otevřel, přečetl si vzkaz: tato knížka uprchla, nahlaste ji na internetovou adresu www.uprchleknihy.cz. Pan Patěk to tedy udělal, dostal se na stránku na Facebooku a napsal: „Na konečné Kobylisy jsem našel Babičku, nebyla to obyčejná Babička, ale uprchlá Babička.“ Řidič pak ještě zavtipkoval, že bezdomovce nachází na konečné častěji.

↓ INZERCE
Autor: Respekt

Podobných vzkazů je na Facebooku ke dvěma stovkám, všechny od lidí, kteří našli některou z „uprchlých knih“, nahlásili svůj nález podle instrukcí a čekali, co bude dál. Po nějaké době dostali přes Facebook vzkaz: dostavte se na tyto souřadnice 50°4‘55.082“N, 14°25‘33.626“E. „Doufáme, že se jim existence naší prodejny vypálí do mozku, a kdykoli půjdou kolem, vzpomenou si na to. A že to budou také vyprávět dál,“ říká ředitel nakladatelství Academia Jiří Padevět. Uprchlé knihy jsou reklamní kampaň a ředitel Padevět počítá s tím, že si ji lidé zapamatují. A že o ní také budou mluvit s ostatními, věc se rozhlásí, neboli nastane efekt amplifikace a kampaň tak zasáhne i ty, kdo žádnou knížku nenašli. Uprchlé knihy jsou skoro učebnicový příklad guerilla marketingu.

Jay Conrad Levinson, který pojem v 80. letech vymyslel, ho definoval takto: „Guerilla marketing je soustava…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc