
KONCERTY


Více než třicet let od doby, co se dala klíčová postpunková formace Killing Joke dohromady, vydává desku a vrací se na koncertní pódia ve své zcela první sestavě. Původní čtveřice se znovu potkala na pohřbu svého kamaráda baskytaristy Paula Ravena v roce 2007 a právě toto setkání s lidskou konečností bylo patřičně „gotickým“ impulzem k tomu, aby zkusili znovu společně tvořit. Po krátkém EP In Excelsis se minulý týden na trhu objevilo i aktuální – již čtrnácté – album Absolute Dissent. Ačkoli by se dala čekat nostalgie a stylový návrat do časů prvních alb, novinka spíš dále rozvíjí podobu, do níž Killing Joke dospěli ve 21. století. Vazby zpěváka Jaze Colemana na Česko – produkoval nahrávky Čechomoru nebo Gaia Mesiah – jen stvrzuje fakt, že se Absolute Dissent zčásti nahrávalo i v Praze.
Killing Joke
Lucerna Music Bar, Praha, 4. 10.
První hit jí zajistila předloňská skladba Pro Nails. Duet s Kanyem Westem, jehož úspěchu kromě záštity slavného jména napomohl i atraktivní videoklip, na němž se museli tvůrci manikúr dokonale vyřádit. Chicagská raperka Kid Sister následně vydala debut Ultraviolet, zkombinovala klasický hiphopový základ s prvky elektra a r’n’b. Rozmanitému zvuku napomohlo i mnoho angažovaných…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu