Dobrý den, říká paní prodavačka vlídně, nevtíravě. Víte, známe naše zákazníky a víme, že mají vkus i fantazii, nešetří, ale za své peníze vyžadují kvalitu, vysvětluje dále. Skutečně, interiér obchodu se jeví vkusný a kvalitní. A také mírně extravagantní, zahrnuje starobylý stůl a kanapátko, vyšívaný polštář jak na klekátku v domácí kapli a všechno je tu fialové a černé jako excelence pan biskup. Taky víno tu mají a pak nějaké ty obojky a další designové věcičky. Víte, my jsme lifestyle store, vysvětluje prodavačka v tomhle pěkném a voňavém obchodě v Berlíně.
Pěkné, voňavé, takzvaně lajfstajlové obchody se rozhodně nosí. A ano, jsou tu pro lidi, kteří mají vkus a peníze a žijí stylově, což se snáz řekne, než udělá. Je totiž potřeba nakoupit k tomu tu správnou židli, boty, květináč a mnoho dalších pomůcek. Každá věc velikosti párátka, kterou bereme do ruky, nás doplňuje, charakterizuje a musí nám slušet, protože je prostředkem sebestylizace. Nakoupit se to dá právě v lifestyle či concept store, jinak také vše pro já pod jednou střechou.
Tolik obecně, berlínský černo-fialový obchod je však přece jen trochu zvláštní a paní prodavačka vypráví dál o životním stylu a o denních radostech a starostech svých zákazníků. Víte, největší problém je s bičíky. Když si je strčíte do batohu a chcete jít do erotického klubu, stále vykukují. Tedy u nás máme i jiné věci než bičíky a obojky, my jsme zde pro erotiku jako takovou, ale s transportem těch ostatních pomůcek není…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu