0:00
0:00
Ekonomika29. 8. 20105 minut

Deset procent by bylo krásných

Když Jiří Švorc (49) poprvé přišel do kanceláře, čekalo ho 20 překvapených předáků stavebních firem připravených na schůzku s jeho předchůdcem. O svém bleskovém nástupu i o tom, jak zlevnit české dálnice, mluví ve svém vůbec prvním rozhovoru s médii.

Astronaut

Čím jste přesvědčil ministra dopravy, aby vás, neznámého manažera působícího dosud spíše na okraji oboru, posadil do čela své klíčové organizace?

↓ INZERCE

Tu nabídku jsem dostal od náměstka Radka Šmerdy a bylo to tak, že mě prý doporučili zaměstnanci samotného ministerstva. Nejsem rozhodně člověk mimo obor, jak se píše v novinách. S tím úřadem jsem byl v častém kontaktu, stejně jako s ŘSD a dopravními projektanty vůbec. Pracoval jsem sice pro petrolejářské společnosti, jsem ale stavební inženýr a měl jsem na starost kompletní výstavbu čerpacích stanic v Česku – nejprve sedmdesáti staveb společnosti Aral, pak to samé u firmy OMV. Výstavbu silnic a dálnic, stejně jako dopravní strategii zdejších úřadů už roky detailně sleduji.

Jak konkrétně jste tu nabídku dostal?

Dostal jsem textovou zprávu, jestli bych měl o tu práci zájem. Odpověděl jsem hned, že ano.

Co jste za tři pracovní dny v úřadě stihl?

Mluvil jsem zatím hlavně s lidmi od samotného ministra, snažím se teď co nejrychleji pochopit vnitřní strukturu ŘSD, sešel jsem se s řediteli jednotlivých úseků, probral s nimi jejich agendu. Klíčové jsou samozřejmě úspory, musíme seškrtat polovičku rozpočtu – dojde tu k personální redukci počínaje generálním ředitelstvím až po poslední správu v regionech. Ministrovi jsem předložil vlastní plán, jak by ta nová organizace měla…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc