Konceptualista v Hollywoodu
Hudba Hanse Zimmera doprovází filmový hit letošního léta – Počátek
Jako děsivá siréna pobřežního majáku v mlze působí hlavní hudební motiv letošního filmového trháku Počátek režiséra Christophera Nolana. Při pozornějším poslechu ale zjistíte, že táhlý motiv vychází z kadence asi nejslavnější francouzské písně dvacátého století Non, je ne regrette rien (Edith Piaf). Ve filmu hraje klíčovou roli, neboť dává hrdinům pokyn, aby se přehoupli do další roviny snění.
Jak se aktéři Počátku propadají do nižších úrovní snů, subjektivní čas plyne pomaleji a totéž se přihodí i písni: zní, jako kdyby někdo na gramofonu nastavil poloviční otáčky. „Všichni si myslí, že ta nejpodstatnější část je sen, ale pro mě čas hraje důležitější roli. Christopher Nolan natočil film o cestování v čase, který ke všemu dává smysl,“ říká v rozhovoru pro New York Times autor hudby Hans Zimmer, skladatel, kterého britský list Daily Telegraph v roce 2007 zařadil do stovky žijících géniů. Ocitl se tak ve společnosti skladatelů, jako jsou Brian Eno, Henryk Górecki nebo Philip Glass.
Poprvé v MTV
Hans Zimmer složil hudbu k téměř stovce filmů – a tady je malý výčet z nich: Rain Man, Černý déšť, Řidič slečny Daisy, Thelma a Louisa, Lví král, Tenká červená linie, Černý jestřáb sestřelen, Pearl Harbor, Gladiátor, trilogie Piráti z Karibiku, Poslední samuraj, Šifra mistra Leonarda, Temný rytíř nebo Sherlock Holmes.
Ještě než se…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu