Iluze amerického předměstí
Arcade Fire natočili neobyčejnou desku o banálním místě



Neexistuje normálnější, nudnější a banálnější místo než americké předměstí. Neodehrává se v něm žádný život, jen se v něm zaparkuje auto do garáže a jde se spát. Právě proto už desítky let svádí nejrůznější umělce k tomu, aby jeho obrazu dodali mysterium. Většinou je vykreslili jako netečnou zónu, jejíž zdánlivý klid překrývá dramata, k nimž dochází za zdmi unifikovaných domků. The Suburbs, třetí album kanadských folkrockerů Arcade Fire, se ovšem na tuto lákavou cestu nenechalo svést. Vzpomínky na dospívání na předměstí líčí v jejich nepřikrášlené obyčejnosti: a to je mimořádně neobyčejné.
Zkušenost místo báchorek
„Spousta mých hrdinů od Boba Dylana po Joe Strummera byli kluci z předměstí, kteří celý život předstírali, že byli tuláci. Na The Suburbs se snažíme o popsání právě téhle zkušenosti, místo abychom si vymýšleli báchorky,“ uvedli v rozhovoru pro americkou rozhlasovou stanici NPR Music bratři Win a Will Butlerové, oba členové Arcade Fire. Je to právě reflexe dospívání na okraji texaského Houstonu, kam se Win s Willem s rodiči přestěhovali z malého městečka v Kalifornii, která tvoří kostru rozmáchle koncepční desky The Suburbs.
Diskografii tohoto – v současnosti sedmičlenného – ansámblu charakterizuje vůbec upřímná chuť pouštět se bez efektních příkras do každodenních témat. Pojmenovat debutové album Funeral (Pohřeb)…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu