0:00
0:00
Společnost20. 6. 20104 minuty

Kdo by se díval na logo?

Výlet do světa značkové zábavy

Astronaut

Jestliže Budweiser zakládá projekt na podporu původní tvorby a městské kultury a vydává knihu o designérech a módě, nemá to na první pohled zas až tak moc společného s pivem. Samozřejmě ale nejde o nic jiného než o pokus zvýšit obrat piva. 

↓ INZERCE

„Běžný sponzoring je vyhazování peněz,“ říká Robert Peňažka, zakladatel studia Yinachi, a kreslí na papír billboard s velkým nápisem „Miss Czech 2010“. Na okraj připojuje čtverečky pro umístění značek sponzorů. „Kdo se bude dívat na loga? Nikdo!“ Jedním z aktuálních řešení spotřebitelské únavy je „artvertising“, tedy další vlna renesance spojení tvůrčí činnosti (art) s komerčním světem reklamy (advertising). Otázka je pořád stejná: jak dostat ten či onen produkt mezi lidi? Dříve se jednoduše koupila „audience“ čili sekundy či minuty v reklamních pauzách nebo billboardy či inzeráty. „Křičet na lidi už dnes nefunguje,“ říká Peňažka a nabízí náhradu v podobě „branded entertainment“ (tedy cosi jako „značková zábava“).

Je tu něco navíc

Robert Peňažka se zabývá reklamou už dvacet let, studio Yinachi zakládal před třemi roky. „Vždycky mě lákal pioneering,“ vysvětluje svůj krok pustit se v oboru jinou cestou. Praxi dobře ilustruje třeba projekt, který…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc