Právě skončil semestr, začíná zkouškové období. Jako každý rok čelím výzvě, jak připravit patnáct otázek, které jsou dostatečně obecné, abych studenty neobtěžovala mechanickým memorováním pouhých údajů, a zároveň dostatečně specifické, aby jednoznačně prokázaly četbu literatury. Kromě toho, nastává též období obhajoby diplomových prací, což znamená jemnou nervozitu u prací, které jsem vedla, a kritický pohled u prací, které oponuji. Na katedře je teď nejdůležitější připravit přijímací zkoušky, kolem toho je spousta ryze administrativní práce, kterou zajišťují učitelé. Letos nám tu – poněkud nudnou – práci zpestří návštěva hospody u příležitosti neformálního křtu knihy o občanské společnosti, kterou napsali učitelé katedry. Připojí se též studující, kteří nám příspěvky hodnotili. Je dobře si občas role zkoušející/ho a zkoušené/ho prohodit.
Na katedře se blížím závěrečné fázi tříletého projektu týkajícího se boje proti vyloučení mladé bezdomovecké populace v Česku, Velké Británii, Nizozemsku a Portugalsku. Podařilo se nám provést kvalitativní sondu mezi mladými bezdomovci, a tím téměř poprvé u nás získat data o tom, jak se cítí a jak uvažují. Navíc získáváme přehled o mezinárodním srovnání rizikových faktorů. U nás jsou jimi institucionální péče, nešťastné rodinné okolnosti a drogová závislost. Největší výzvou bylo nalákat lidi z této skupiny na pohovor, který někdy trval i dvě…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu