Soukromí podle Zuckerberga
Vzpoura facebookového národa vůči jeho zakladateli nese ovoce

Poslední květnový den měl téměř půlmiliardový národ Facebooku přijít o desítky tisíc svých příslušníků. Internetové hnutí „Končím s Facebookem“ vyzvalo uživatele, aby na protest proti necitlivému zacházení s jejich daty opustili tuto sociální síť. Přestože na jejich stránkách (http://www.quitfacebookday.com/) vyjádřilo odhodlání odejít přes 36 tisíc lidí, žádné masové odcházení se nekonalo.


Jak je to tedy? Opravdu Facebook ohrožuje naše soukromí? Toto dilema dnes řeší lidé po celém světě, dokonce i ti, kteří se zatím této největší globální sociální síti vyhýbali a váhají, zda do ní vstoupit.
Budeš nám chybět, příteli
„Soukromí je přežitek dvacátého století,“ svěřil se na počátku roku médiím Mark Zuckerberg (26), šéf a zakladatel Facebooku. Argumentoval tím, že svět spěje spíše k otevřenosti než k tajnůstkaření, a že kdyby vyvíjel Facebook dnes, byly by všechny úrovně zabezpečení soukromí nastaveny na veřejné.
Těžko říct, jestli by Zuckerbergovi dala za pravdu rodina z amerického Missouri, jejichž přátelé navštívili minulý rok Prahu. Při procházkách českou metropolí na ně čekalo překvapení. Z reklamy na obřím billboardu, který propagoval obchod s potravinami, se na ně smáli jejich známí z Missouri. Majitel obchodu uvedl pro server Oddee.com, že „snímek stáhl z internetu a…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu