0:00
0:00
Ekonomika7. 3. 20105 minut

Barevná revoluce

Nespokojenost v řadách oddaných příznivců Manchester United

Astronaut

Dne 28. února, osm minut po zahájení finálového utkání Carling Cupu, rozhodčí na několik okamžiků přerušuje hru. Nepadl gól, ani se nikdo nezranil. Phil Dowd pouze chce, aby hráči popraskali žluté a zelené balonky poházené po hřišti. Tyto barvy okázale nosí fanoušci Manchester United protestující proti americké rodině Glazerů, která od roku 2005 tento nejpopulárnější fotbalový klub ve Velké Británii (a možná i na světě) vlastní. Jeho hráči obvykle nastupují v červeno-bílých dresech. Jejich předchůdci Newton Heath v 19. století se však oblékali do žluté a zelené a stejně zbarvené byly počátkem devadesátých také dresy pro zápasy na cizích hřištích. Kdo si vezme šálu nebo nafoukne pár balonků v těchto barvách, dává najevo, koho podporuje.

Skupina zámožných fanoušků přezdívaná Red Knights (Rudí rytíři) má v úmyslu přejít od šál k činům a klub koupit. Její jádro tvoří Jim O’Neill, hlavní ekonom americké investiční banky Goldman Sachs a bývalý ředitel Manchester United, a Paul Marshall, zakladatel hedgeového fondu Marshall Wace. Jejich spojencem je skupina Manchester United Supporters Trust (MUST), která vede kampaň za převzetí klubu fanoušky. Počet členů MUST roste o několik tisíc denně. Čtvrtého března překročil 100 tisíc, což je o 24 tisíc více, než kolik pojme stadion Manchester United Old Trafford.

↓ INZERCE

Fanoušci jiných klubů se mohou ptát, nač si příznivci Manchester United stěžují. Portsmouth, který zaznamenal tuto sezonu…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc