Kampaň k filmu Paranormal activity ukazuje, jak úspěšně filmové společnosti zkrotily internet
Filmový průmysl nemá internet příliš v lásce. Alespoň na první pohled. Hlavním důvodem je filmové pirátství, kvůli němuž mizí v kyberprostoru firmám značné zisky. Internet ale zároveň může být pro filmový průmysl zlatým dolem. Nabízí nové marketingové možnosti, díky nimž mohou studia vydělat. Filmové společnosti tyto možnosti obratně využívají a mnohdy přitom obracejí naruby proklamovanné principy sítě jako jsou demokratičnost, svoboda a zásadní díl moci v rukou běžných uživatelů. Zatím posledním příkladem tohoto pohybu je mimořádně úspěšná kampaň k nízkorozpočtovému americkému hororu Paranormal Activity, který se právě objevil i v místních kinech.
Stará finta
Celý příběh média převyprávěla jako „filmovou senzaci“ zhruba následovně. Paranormal Activity natočil za 10 tisíc dolarů designer videoher Oren Peli. Film sleduje pár, jenž se rozhodne přijít na kloub záhadným jevům, jež se odehrávají v noci v jejich domě. Nainstaluje proto do ložnice kameru, která sleduje, co se děje, když dvojice spí. Film se tváří jako autentické video. Peli obeslal filmové agenty a jeden z nich uspořádal projekci, jež údajně vyděsila diváky k smrti. Ti začali šířit zprávy na internetu. Přidali se k nim fanoušci festivalu Screamfest, kde studio…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu