Režisér Dušan D. Pařízek čeká, jestli mu Praha umožní pokračovat v divadle s nejlepší pověstí v zemi
Poslední dny pro něj byly hodně hektické: minulý týden jeho divadlo předvedlo v Londýně světovou premiéru adaptace románu Thomase Brussiga Hrdinové jako my, a pak v Praze pokračovalo v sérii derniér představení, která v něm vznikla za posledních osm let. Krátce před Štědrým dnem se ukáže, jestli tohle loučení v Divadle Komedie nebylo předčasné. Tehdy totiž pražský magistrát rozhodne, zda souboru divadla přidělí grant na další sezonu. Pokud ne, skončí s poslední derniérou jedna výjimečná kapitola zdejší divadelní kultury, spojená od roku 2002 se jménem Dušana D. Pařízka, režiséra, překladatele, scénografa a ředitele Divadla Komedie.
Nekompromisně, aktuálně
Narodil se v Brně tři roky po invazi v čase nejtvrdší normalizace, kdy zemi opět sevřely neprůchodné hranice. Jeho otec je jako mim nicméně občas překonával: Pragokoncert mu dovoloval divadelní výjezdy na Západ, ovšem s podmínkou, že rodinu nechá jako pojistku doma, kdyby ho snad napadlo emigrovat. Jenže v roce 1974 stát z neznámých důvodů povolil Pařízkovi staršímu vyjet na vídeňský divadelní festival i s manželkou a synem. A tak se Pařízek mladší stal dětským emigrantem, který trávil život s rodiči na cestách po Rakousku, Švýcarsku a Holandsku, než se rodina…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu