3 sezóny v pekle: takhle ambiciózní žánrový film u nás nevznikl od Tmavomodrého světa
O celovečerním debutu Tomáše Mašína 3 sezóny v pekle mluví mnozí jako o české filmové události roku. Příběh volně inspirovaný autobiografií Egona Bondyho Prvních deset let má zcela jistě našlápnuto na to, aby se stal horkým kandidátem na České lvy v kategoriích hereckých i technických. Je brilantně natočený a analýza invenčních stylistických postupů bývalého reklamního režiséra by vydala na samostatný článek. Jen básník, prozaik a filozof Zbyněk Fišer, známý spíše jako Egon Bondy, který loni na jaře zahynul následkem popálenin, by se asi v hrobě obracel, kdyby mohl zjistit, co z jeho vzpomínek filmaři udělali. A s ním i příznivci jeho neučesaných, beatnických memoárů.
Ty představují fascinující a čtivý příspěvek k jedné z nejtemnějších a nejnesvobodnějších kapitol české literární historie. Bondy vás se smyslem pro detail zatáhne do komunity spřízněných surrealistů a vyznavačů jiných uměleckých směrů, kteří se v ilegalitě pokoušejí udržet prostor pro svobodnou tvorbu pod neustálou hrozbou režimních perzekucí. Hlavně skrz divoký vztah s osudovou milenkou Honzou Krejcarovou přibližuje Bondy svět svobodomyslných „příživníků“, přežívajících ze dne na den pomocí žebroty nebo riskantních krádeží. Je to svět bohémských dobrodružství,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu