Tvůrčí smršť hudebního workoholika Bradforda Coxe
Nejsympatičtější, nejproduktivnější a nejchválenější rachitik mezi současnými hudebními umělci se určitě jmenuje Bradford Cox. Zrovna teď, když frontman americké indierockové kapely Deerhunter vydal pod svým sólovým projektem Atlas Sound album Logos, je ideální čas předložit jeho zevrubnou vizitku. Pokud chceme zjistit, co se dnes děje na scéně alternativního divného popu plného ruchů a zkreslených zvuků, nelze dělat, že Coxe nevidíme. Za poslední dva roky vydal s oběma projekty celkem čtyři desky a alternativní kritici jimi pravidelně plní první místa výročních žebříčků.
Ve světě blogerů
Americké město Athens ve státě Georgia – kde se Bradford Cox narodil – se může zase po letech chlubit dalším kulturním artefaktem: vlastně prvním od roku 1983, kdy místní kapela R.E.M. nahrála svůj debut Murmur. Desky skupiny Deerhunter Cryptograms nebo Microcastle se za pár let v žebříčcích alternativní hudby vedle něj rozhodně nebudou muset krčit.
V osobní pokladnici Bradforda Coxe, ze které loví esenciální nahrávky, jsou hlavně My Bloody Valentine, The Fall, Liars, Kraftwerk, David Bowie, The Birthday Party, Lee Hazlewood, Pavement a všechny tváře vysoké soulové školy Motownu. Sám se občas baví jako DJ: jeho playlisty jsou zápas moderny a popové a…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu