Mobilní telefon iPhone od společnosti Apple se stal slavným, ještě než byly k dispozici jeho první fotografie a než se veřejnost dozvěděla, co vlastně umí. Apple má při uvádění produktů na trh jednu nespornou výhodu – nemusí masivně investovat do reklamy, slávu značky šíří hlavně spokojení uživatelé. Na trhu mobilních telefonů neexistuje přístroj, o kterém by se tolik mluvilo a psalo. Každý nový model nebo jen upgrade systému je očekáván s nadšením, uživatelé obvykle přimhouří oči nad nedostatkem, za který by třeba konkurenční Nokia byla kritizována.
V čem tedy spočívá kouzlo iPhonu? Nabídl dvě základní lákadla – dotykový displej (ve své době novinka) a velké množství aplikací, ať už zadarmo nebo placených: navigaci, poměrně kvalitní fotoaparát, podporu různých způsobů datových přenosů, komfortní prohlížení internetu a bezchybnou práci s hudbou, obrázky a videem, která vychází z generací iPodů – kapesních přehrávačů, do nichž můžete nahrát desítky cédéček. Konkurenční přístroje, třeba Nokia N97, jsou vybavené jiným operačním systémem a funkcemi, ale poskytují to samé a ještě něco navíc. Například lepší fotoaparát, otevřený operační systém (mohou do něj zasahovat vývojáři či poučení uživatelé) nebo spouštění více aplikací najednou. Přesto se nokie tak dobře neprodávají. Mimo jiné proto, že fanoušci Applu velmi se velmi často spokojí s nižší kvalitou přístroje. Zpočátku nebylo možné iPhonem posílat multimediální zprávy, což ovšem jeho majitelé…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu