
Digitální kanály začínají měnit českou definici slova seriál


Galavečer nominací na ceny Emmy, který před pár dny proběhl v Los Angeles, českou veřejnost příliš nevzrušil. Není divu: špičkové seriály, které soutěží v této televizní obdobě slavných Oscarů, tady zatím nikdo nechytá. Škoda. Tituly jako 30 Rock nebo Mad Men vytahují na světlo věci, které by v Hollywoodu, sešněrovaném pravidly globálního trhu, ani náhodou neprošly. Díky vznikající konkurenci digitálních kanálů se o tom naštěstí brzy budou moci přesvědčit i zarytí milovníci Dietla.
Díra na trhu
Na televizní produkci vypadá dvacetiminutový sestřih z desetidílného seriálu Pacifik neuvěřitelně výpravně. Do Tichomoří zasazená sága producenta Stevena Spielberga z druhé světové války byla jednou ze čtyř ukázek z nových seriálů HBO, kterou zástupci této placené kabelové televize promítli ve čtvrtek v Matu zaměstnancům programových oddělení českých stanic. Jedna epizoda stála v průměru 20 milionů dolarů. Jinými slovy: šedesát minut obsahu vyrobeného společností, která začínala jako malý placený televizní kanál, spolklo řádově tolik financí jako deset zdejších Tobruků.
A není náhoda, že právě tato kabelovka triumfovala při vyhlášení kandidátů na ceny Emmy. Právě HBO a jí podobné kanály vnesly před lety do značně zatuchlého televizního trhu svěží…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu