Tenisky otců se staly hitem letní sezony
Nová tvář, kterou čtyřicet let starým teniskám Botas vtiskli dva mladí studenti designu, před časem zaujala snad všechna česká média. Příběh zmrtvýchvstání bot, ve kterých chodila generace Starců na chmelu, však, zdá se, nekončí. Inovovaný model Classic 66 je po měsíci v obchodech nejprodávanější botou tradičního obuvnického podniku. Jeho autoři již pracují na nových kolekcích a vypadá to, že spojení mladých nápadů se starými patenty může znamenat začátek obrody tuzemského ševcovství.
Na vratkých bruslích
„Zájem nás samotné hodně překvapil,“
říká nad statistikami prodejů ředitel Botasu
Petr Lajžner
a ve stejném údivu padají brady i obchodníkům u Bati – ve čtyřiceti prodejnách řetězce jdou obnovené botasky – v sezoně žabek – na dračku. V kamenných obchodech se prodaly dvě tisícovky párů, stovky přes internetový obchod, další stovky párů rozeslala zásilková služba Botasu, některé i do Británie či Francie. Návštěvnost webových stránek podniku ze Skutče u Chrudimi se zdesetinásobila a po čtyřech týdnech na pultech jsou „klasiky“ nejprodávanějším modelem Botasu.
A radost mají i autoři, studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze – z toho, jak jejich práce pochoduje okolo. „Zrovna dnes ráno…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu