Anketa: Co si myslíte o nápadu lídrů ODS nechat se vyfotografovat na billboardy cestou do Chorvatska v plavkách?
DENISA KASL KOLLMANNOVÁ
katedra marketingové komunikace a PR, FSV UK
Z pohledu politického marketingu tento nápad nelze hodnotit jinak než jako povedený tah. Jeho cílem je totiž „create a buzz“, tedy vytvořit rozruch, nastolit téma, o kterém si lidé budou povídat u piva nebo právě na té pláži. To se jistě povedlo, ať jsou již komentáře jakékoliv. Tato kampaň však přichází v naprosto nevhodné době, kdy mnoho lidí trápí povodně, strach ze ztráty zaměstnání a obavy, jak budou splácet své hypotéky. Politici z ODS tak opět potvrdili, že nezvládají odhadnout sociální realitu, v níž žije většina Čechů. Namísto šprýmů by měli přemýšlet, jak bude své dluhy splácet Česká republika jako taková.
JAKUB KOHÁK
reklamní režisér
Uvedená kampaň ODS mi přijde poměrně zajímavá, kreativní a vlastně i vtipná, pro mě má jen jednu jedinou, ovšem zásadní vadu. Vystupují v ní politici. Nejsem si jist, zda je právě taková sebeprezentace vhodná. Umím si představit, co by se stalo, kdybych byl členem týmu, který kampaň vymýšlí, a někdo by přišel s tímto nápadem. Všichni se tomu zasmějeme, zhodnotíme to jako velmi dobrý a svérázný počin, jako chytrý přístup k některým typům voličstva… ale nepustíme to dál, protože už je to zkrátka „moc“. Naproti tomu ale kladně hodnotím odvahu a snahu udělat něco jiného, pojmout část předvolební kampaně nově a neotřele.
JITKA VYSEKALOVÁ
prezidentka České marketingové společnosti
Abychom mohli posoudit efektivitu této politické kampaně, musíme znát cíl, čemu má kampaň sloužit. Ten zřejmě není jasný ani jejímu původci, kterým je pan Langer. Ten říká, že vůbec nejde o předvolební kampaň, že šlo o sázku, či že chtěli pobavit. Dle mého názoru trochu drahá zábava, pokud si to platí ze svého „kapesného“. Z dlouhodobých výzkumů víme, že Češi mají rádi v reklamě humor, ale do jaké míry budou považovat za zábavná odhalená těla lídrů ODS, nevím. Možná vezmou doslova slogan „pusťte nás k vodě“. Rovněž je většina našeho národa mimořádně tolerantní k využívání erotických motivů v reklamě, ale opět je otázkou, zda kromě skalních příznivců „modrých ptáků“ budou ona těla vzbuzovat příjemné pocity.
režisérka
Když jsem se o té kampani doslechla, myslela jsem si nejdřív, že je to dobrý nápad. Pak jsem ji ale viděla na vlastní oči a působila na mě spíš lacině a iritovala mě. Dočetla jsem se, že politici ODS chtěli, aby billboardy byly vtipné, ale podle mě jsou spíš směšné a trapné. Pokud se mám nějaké reklamě zasmát, musí obsahovat dvě základní věci: musí vypadat opravdově, přirozeně a chytře. Kampani ODS chybí oboje. Je to jen šaškárna, navíc s dosahem za hranice České republiky.
Fotogalerie billboardů ODS :
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].