
Čeští spotřebitelé propadají nebezpečnému kouzlu kreditních karet
Zběžná inventura navozuje dojem, že finanční tíseň drtí v Česku především nezaměstnané a chudé. Do závažných potíží se však dostávají i lidé s vysokými příjmy, kteří nemohou dostát závazkům, vzniklým v tučných dobách. A jejich starosti všem připomínají opomíjený problematický bod české současnosti. Za posledních pár let jsme se i my zamilovali do kreditních karet a teď často nevíme, jak z toho ven.


Kdy se to zadrhne
V její branži se potíže nepřiznávají, a proto se musíme spokojit jen s křestním jménem.
„Rozhodně nikomu neříkám, že mám finanční problémy, a nedělají to ani moji kolegové,“
říká produkční
Eva
, která pracuje v malé pražské reklamní agentuře.
„Dříve jsme s kolegy chodili po práci na sushi, dnes se většina vymlouvá na nemocné manželky, výlety k babičce a hlídání dětí. Všichni se snaží udržet si tvář, ale v soukromí řeší prázdné účty.“
Eva pracuje ve firmě s 15 zaměstnanci. Loni společně připravovali pro klienty televizní spoty za tři miliony za „kus“, dnes marně čekají, až zazvoní telefon. Menší reklamní agentury jsou často závislé na jednom klientovi, a pokud se jejich chlebodárce dostane do problémů, zhroutí se celý systém. Proto se pro udržení klientů dělá skoro cokoli: například je nutné bez mrknutí oka pokračovat v…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu