„Jen ne žádné kostýmky, noste džíny, trika, legíny, kraťasy. Dejte stop usedlé módě,“ radí paní Eva Švábová. Sama je oblečená podle vlastní rady a na módních fotografiích v magazínu vypadá opravdu supr, či spíše čupr, jak by se řeklo mezi jejími vrstevníky. Paní Švábové mnoho nechybí do sedmdesátky a na stránkách časopisu Padesát pět plus je proto, aby rehabilitovala svoji generaci, která prozatím moc čupr vnímána není.
Celý časopis Padesát pět plus (www.padesatpetplus.cz), jehož čtvrté číslo právě vyšlo, je myšlen stejně. Má dokázat, že starší lidé mají sílu žít a také kupní sílu, a že si tedy budou kupovat lesklý časopis za pětatřicet korun a že si budou číst o cyklistice a cestování po padesátce. Že si dokonce nechají poradit v lásce, co třeba dělat, když váš milenec je na rozdíl od vás padesát pět minus. A že takto rozmarně naladěni zabrousí i na inzertní strany a to, co tam uvidí, si budou chtít koupit.
Aby přesvědčili inzerenty, spočítali si v časopise různá čísla: tak například že 14 ze 100 účastníků zájezdů a 20 ze 100 klientů bankovních domů jsou lidé 55 plus. A že si kupují také další věci. Že tedy už i v Česku existují whoopies, wealthy older people, bohatí starší lidé. Čeští whoopies si podle nich zaslouží svůj vlastní lifestyle magazín (jak se tomu říká). Příklady takových úspěšných časopisů existují. Tak třeba nizozemský Plus, magazín plný krásných starých mladých lidí, kteří tráví život tím, že se opalují…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu