0:00
0:00
Dopisy17. 5. 20092 minuty

Dopisy

Astronaut

ZÁHADNÝ SVĚT AUTISTICKÝCH DĚTÍ
RESPEKT 19/09 
Vážený pane Komárku,
ráda bych poděkovala za váš článek o autistických dětech. Sama jsem (pyšný) rodič pětiletého syna s atypickým autismem a vývojovou dysfázií (porucha řeči).
A za co konkrétně vám děkuji? Za to, že jste toto téma vůbec otevřel (není takových redaktorů mnoho), a za to, jak hezky jste to napsal. Jsem sice laik, ale jako zainteresovaný člověk jsem ocenila nejen objektivitu, ale i odborné poznatky při zachování čtivosti.
Svého syna miluji takového, jaký je. Neměnila bych ho za zdravé dítě, ale udělala bych cokoli, aby ON byl zdravý.
Silvie Kopečková

INFLACE, NEZAMĚSTNANOST, KALOUSEK A ŠROTOVNÉ
WWW.RESPEKT.CZ / AUDIT

↓ INZERCE

Připomínky ke šrotovnému
Čtu každý den Audit Jana Macháčka a většinou s autorem souhlasím. Pokud jde o šrotovné, měl bych tři připomínky:
1) Detail: ekologie není (jak si ekonomové mylně myslí) životní prostředí, nýbrž věda o životním prostředí.
2) Vliv na „ekologii“ může být sporný, protože majitelé „šunek“ mohou po zakoupení nového auta začít více jezdit – je to podle mne dost pravděpodobné. Ani to ale není to hlavní.
3) Šrotovné“ mi ani tak nevadí jako fakt, že se zvýhodňuje individuální automobilová doprava (IAD). Stejný efekt by mělo šrotovné na zakoupení nových autobusů, trolejbusů, tramvají či vlakových souprav. Proč nedostanou šrotovné rejdaři, kteří si nejsou s to již dlouhou dobu pořídit novou loď a v ČR je „nejmodernější“ plavidlo více než 20 let staré?! Proč nedostanou šrotovné ti, co si pořídí nové kolo? Vždyť u nás nevyrábíme jen osobní automobily, ale také vlaky, lokomotivy, tramvaje, trolejbusy, kola a lodě. U tohoto druhu šrotovného by byl ekonomický dopad řádově stejný, ale environmentální dopady řádově vyšší.
Podle mne je šrotovné na osobní auta dokladem síly automobilové lobby. Jedno dopravní odvětví má protekci na úkor ostatních. Negativní externality IAD pak platí stát. A ztráty veřejné dopravy se ještě zvýší, protože budou dále ubývat zákazníci, kteří dají přednost svým novým autům.
Marian Páleník, Přátelé přírody, o. p. s.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].