Svaly z Bruselu se vracejí
Citový výlev hlavního hrdiny z jedné z úvodních scén filmu JCVD, který tento týden vstupuje do našich kin, patří muži, od kterého bychom podobné projevy příliš nečekali. Mezi jeho komunikační prostředky přece jenom patřily spíše dobře mířené kopy do spánku než nějaké sáhodlouhé slovní litanie. Film francouzského režiséra Mabrouka El Mechriho ale představuje nejpřekvapivější comeback sezony. Belgická legenda bojových umění Jean-Claude Van Damme se po letech zapomnění, kdy chrlil obskurní brakové filmy rovnou pro trh s DVD, vrátil na plátna kin. Bicepsy ale ve filmu ukazuje minimálně.
Samolibě vyhlížející právník měl v tomto rozvodovém sporu o opatrovnictví jednoduchou práci. Bývalý muž jeho mandantky neměl žádnou šanci získat dceru do své péče. „Celá jeho kariéra je spojena s filmy, kterým by žádný odpovědný rodič své děti nikdy nevystavil,“ zvedá významně ukazovák. „Zmrzačení pod koly náklaďáku, uškrcení, fraktura lebky,“ sází právník na pult jedno DVD za druhým a vypočítává způsoby smrti, které se v nich objevují. „Měly malý rozpočet,“ ošívá se jako na trní nevrlý šlachovitý krátkovlasý muž v padnoucím saku. „Ale všechny moje filmy měly srdce,“ zvyšuje rozčileně hlas.
Citový výlev hlavního hrdiny z jedné z úvodních scén filmu JCVD, který tento týden vstupuje do našich kin, patří muži, od kterého bychom podobné projevy příliš nečekali. Mezi jeho komunikační prostředky přece jenom patřily spíše dobře mířené kopy do spánku než nějaké sáhodlouhé slovní litanie. Film francouzského režiséra Mabrouka El Mechriho ale představuje nejpřekvapivější comeback sezony. Belgická legenda bojových umění Jean-Claude Van Damme se po letech zapomnění, kdy chrlil obskurní brakové filmy rovnou pro trh s DVD, vrátil na plátna kin. Bicepsy ale ve filmu ukazuje minimálně.
Tvrdé jádro
Autobiografické fragmenty z jeho dobrodružného života jsou organicky začleněny do příběhu o jednom zpackaném loupežném přepadení.…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu