Pošlete pro skřety
Bojechtiví skřeti vystupující v trilogii Pán prstenů jsou odporná, nesympatická stvoření, která za sebou zanechávají jen zkázu a smrt. Ovšem pokud se za několik málo let ocitnete v hořícím domě, dost možná vám zachrání život.
Bojechtiví skřeti vystupující v trilogii Pán prstenů jsou odporná, nesympatická stvoření, která za sebou zanechávají jen zkázu a smrt. Ovšem pokud se za několik málo let ocitnete v hořícím domě, dost možná vám zachrání život. Technologie, díky níž se hordy těchto hrozivých, počítačem generovaných stvůr přesvědčivě chovají na plátně, nám totiž nejspíš umožní předvídat, jak se davy lidí pohybují uvnitř budov. Konstruktéři a architekti doufají, že se jim díky tomu podaří zvýšit bezpečnost mrakodrapů, nákupních center a podobně. A nejen to, aplikací může být mnohem více.
Lidé nejsou kapalina
Když byl v roce 2001 do kin uveden první díl trilogie Pán prstenů, vysloužil si pozornost i díky tomu, jak velkou měrou využíval počítačem generovaného obrazu. Impozantním dojmem působily především výpravné bitevní scény, které zobrazovaly obrovské množství postav tak podrobně a realisticky jako nikdy předtím. Režisér trilogie Peter Jackson za to vděčí v první řadě Stephenu Regelousovi, zakladateli firmy Massive Software sídlící v novozélandském Aucklandu. Software této firmy umožnil vygenerovat až půl milionu virtuálních herců v jediném záběru, přičemž každý z nich se chová nezávisle a věrohodně.
Když lidé prchají před požárem, nechovají se racionálně; nehledají například nejbližší východ.Každá postava byla totiž obdařena vlastním uvažováním, vysvětluje…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu