Kapitál vrací úder
Producent Bernd Eichinger se nebojí pouštět do filmů o postavách, které sice měly na chod dějin výjimečný dopad, nicméně pomníky se jim za to na náměstích stavět nebudou.
Producent Bernd Eichinger se nebojí pouštět do filmů o postavách, které sice měly na chod dějin výjimečný dopad, nicméně pomníky se jim za to na náměstích stavět nebudou. Po úspěšném ponoru do duše poraženého Adolfa Hitlera v Pádu třetí říše (2004) si pro další snímek Baader Meinhof Komplex vybral příběh o vzestupu a pádu ultralevicové teroristické Frakce Rudé armády. Už podruhé se tak prezentuje jako kronikář novodobých německých dějin a bořitel některých mýtů s nimi spojených.
Stávka za další náboje
Tvůrci v čele s režisérem Ulim Edelem si na sebe naložili nelehký úkol: na ploše celovečerního filmu srozumitelně odvyprávět děj klenoucí se od brutálního potlačení studentských protestů proti návštěvě íránského šáha v Západním Berlíně v červnu 1967 až po sebevraždy vůdců první generace RAF v říjnu 1977. Rozmáchlé vyprávění se až pedantsky drží historické autenticity. Dějem proto prochází množství epizodních postav, ale psychologického prokreslení se dočkala pouze ústřední trojice.
Gudrun Ensslinovou (Johanna Wokaleková) pohání kromě antikapitalistického vzteku vzdor vůči otci – známému knězi. Ten při soudním jednání v pionýrských začátcích ozbrojené skupiny glosuje reportérovi výstižně svůj pocit, že jeho dcera se dostala do „euforické seberealizační extáze“. Trochu záhadou zůstávají příčiny přerodu časopisecké komentátorky Ulrike Meinhofové (Martina…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu