Spěchám do rakve
Den, kdy se naučíme řídit svá auta bezpečněji, je zjevně v nedohlednu. Tím spíš, že nový šéf dopravní policie Leoš Tržil si myslí, že problémy vyřeší lepší silnice a tažení proti drzým chodcům. Naděje je v tom, že čím dál víc lidí v terénu ví, jak si s arogancí řidičů poradit. Teď se jen čeká, čí přístup se prosadí.
Listopad přinesl špatnou zprávu. Ještě před měsícem statistici na dopravní policii hlásili, že letos zřejmě nepřesáhne počet zabitých na českých silnicích číslo 900. Byl by to úspěch, historicky nejméně lidí na silnicích zemřelo před dvěma lety, kdy se součet zastavil na čísle 781 (potom se statistiky opět zvýšily). Uzávěrka za poslední měsíc ukázala, že nebude co slavit. Řidiči podcenili mokro a tmu, v listopadu zemřelo přes sto lidí a budeme rádi, když na konci roku nepřesáhne počet mrtvých tisícovku. V mezinárodním srovnání počtu obětí dopravních nehod na milion lidí se Česko se svými 119 mrtvými pořád drží hluboko za průměrem (první je Holandsko s počtem 48 mrtvých).
Den, kdy se naučíme řídit svá auta bezpečněji, je zjevně v nedohlednu. Tím spíš, že nový šéf dopravní policie Leoš Tržil si myslí, že problémy vyřeší lepší silnice a tažení proti drzým chodcům. Naděje je v tom, že čím dál víc lidí v terénu ví, jak si s arogancí řidičů poradit. Teď se jen čeká, čí přístup se prosadí.
Ať to frčí
Ředitel dopravní policie Leoš Tržil má auta rád. Vystudovaný stavební inženýr vlastnil dlouhá léta historický model Tatry 613 a organizoval srazy jejích fanoušků. „Když jedete v koloně šedesáti stejných aut, je to skvělý pocit,“ vzpomíná na doby, kdy šéfoval dopravní policii v Jihomoravském kraji. Do nové funkce nastoupil s tím, že piráti…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu