Bobík a Kostík si vychutnej
Nejmladší „cílová skupina“, usazená v sobotu po ránu v pyžamkách u televize, jsou dobří a vděční diváci. Podle výzkumů sledují reklamu rádi a se zájmem. Znamená to, že se do vnímavých hlav spolehlivě zadře.
Patrik je další takový chytrý chlapeček. Jsou mu čtyři a v šatně školky si natahuje kalhoty. Zatím však zvládl jen jednu nohavici, pobíhá a do rytmu skanduje: „Tu-dej, tu-mo-rou, to-jo-ta!“ Značek zná ovšem víc a kromě Toyoty doporučuje ještě také Activii. „To si kup, když budeš chtít zhubnout.“
Druháci na pražské Základní škole Dědina jsou už dospělejší, neřádí, ale způsobně se hlásí. Zaujetí je však velké a ze všech sil napínají ruce, jak moc si přejí jmenovat svou oblíbenou značku: „Tvaroháček“, „Kubík“, „Vánoce jsou tady, kokakolu si vychutnej“. Vědí také přesně, jaké hračky by si přály: „Barbínu se svítícím diamantem a koníkem.“ „Pejska Piškotka, co panáčkuje.“ Jmenují i slova, která čeština nezná: „Hot víls“ (česky autíčka a motorky se značkou Hot wheels), „Maj litl pony“ (jakýsi růžový kříženec koně a kojence, který umí vypísknout „miluji tě“) anebo „Mc Krákora“ čili plyšový mluvící papoušek, který, jak praví slogan, „má co říct“.
Cílovka 4 plus
V sobotu a v neděli mezi šestou a půl osmou ranní, když rodiče ještě tvrdě spí, běží na Primě a Nově kreslené pohádky. Reklamní bloky jsou teď před Vánoci nabité tak, jak to jen televizní regulativy dovolí: především na…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu