Bitva o duši chytrého telefonu
Připravte se na zklamání: letos na vás pod vánočním stromkem nejspíš nebude čekat senzační nový mobilní telefon.
Připravte se na zklamání: letos na vás pod vánočním stromkem nejspíš nebude čekat senzační nový mobilní telefon. Firma Nokia, největší světový výrobce těchto přístrojů, 14. listopadu oznámila, že se podle jejích očekávání ve čtvrtém čtvrtletí v celém odvětví neprodá více než 330 milionů telefonů – což je asi o šest milionů méně než ve stejném období loňského roku a o dvacet milionů méně, než sama předpovídala teprve před několika měsíci. Nokia ke všemu odhaduje, že prodeje v roce 2009 klesnou pod úroveň letošního roku. Byl by to historicky teprve druhý rok, kdy se globální trh telefonních přístrojů zmenšil.
Nejlepší šancí, jak přežít krizi, jsou rychlé inovace.Ovšem v odvětví mobilních telefonů nepanují jen chmury. Naopak, obor prochází dvěma důležitými proměnami, od nichž lze očekávat, že v příštích letech přinesou značný růst a zisk. Zaprvé, i když celkové prodeje v roce 2009 možná poklesnou, prodej „chytrých“ telefonů – které nádavkem k telefonování a posílání krátkých textových zpráv umožňují surfovat po internetu, stahovat hudbu a používat další datové služby – naopak zažívá rozmach. Podle společnosti Informa, která se zabývá průzkumem trhu, vzroste odbytiště pro chytré telefony z hodnoty 39 miliard dolarů v roce 2007 na 95 miliard v roce 2013, kdy už budou co do hodnoty představovat téměř polovinu trhu s telefony (byť…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu