Na svou situaci vlastně vypadá dost rozverně. „Holt si najdu bohatou ženu, která mě bude živit!“ pronáší se svou typickou přerývavou dikcí Karel Srp a začíná se smát.
Náš nejvýkonnější kunsthistorik polistopadové éry dostal minulý týden výpověď z Galerie hlavního města Prahy (GHMP). Petře Hoftichové, která ji připravila, naopak do smíchu není. „Je to velmi těžká situace. Ale do galerie patří jen ten, kdo za ni bude vystupovat. A pan Srp s ní nebyl ztotožněn,“ říká vážně o muži, jehož jednadvacetiletou práci pro galerii tento týdeník před dvěma lety shrnul do mezititulku „Je důležité míti Srpa“.
Oba dva si nemohou přijít na jméno minimálně od loňska. Tehdy Hoftichová Srpa vystřídala v ředitelské židli GHMP. Dosadil ji na ni radní pro kulturu Milan Richter, kterému se nelíbil způsob, jakým se Srp vypořádal s restaurováním pomníku Jana Husa na Staroměstském náměstí: peníze sehnal tak, že nechal monument na několik měsíců zakrýt reklamou. Nynější dění v městské galerii s výjimečně dobrou pověstí nicméně není jen příběhem dvou zaměstnanců, kteří se nemohli vystát. Je to především další důkaz, že to s kulturou v Praze, potažmo celém Česku, momentálně nevypadá moc dobře.
Kdo bojuje za galerii
„Je to mimořádně slušný čin,“ komentuje Karel Srp rozhodnutí…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu