Výtvarné umění
Ta u nich úzce souvisí s jejich aktuální čtvrtou směnou, tedy stavem, kdy si při svém mateřství na uměleckou tvorbu jen těžce vyhrazují nějaký čas.
4 směna
Školská 28, Praha, 11.-31. 1.
Tři absolventky pražské VŠUP se konfrontují v rámci společného hledání „čtvrté dimenze“. Ta u nich úzce souvisí s jejich aktuální čtvrtou směnou, tedy stavem, kdy si při svém mateřství na uměleckou tvorbu jen těžce vyhrazují nějaký čas. Anna Chmelová (1972) se v manipulovaných fotografiích zabývá kontaktem se svými nejbližšími, Eva Sakuma (1975) maluje krajiny, portréty a zátiší s ekologickým podtextem a Milena Průžková (1974) vystavuje vyšívané portréty květin, jež ji obklopují v bytě.
Stály a čekaly, až se objeví
NoD, Praha, 9.–31. 1.
V leckom vyvolává monotónnost, opakování a způsob přenosu informací pocit, že dané sdělení úplně ztrácí obsah. Ve svých nových dílech se právě na tohle téma soustředili Luděk Rathouský (1975), Sláva Sobotovičová (1973), Jan Šerých (1972) a Tereza Velíková (1979).
Z nových dokumentů Památníku Lidice,15. 1.–10. 6.
Expozice je složená z dosud neznámých fotografií a dokumentů připomínajících tragédii z 10. června 1942. Památník Lidice je získal v posledních dvou letech.
City jsou přežitek
Městská knihovna Most, 10. 1.–3. 2.
Mlátící se hračky Ivany Štenclové (1980), křepčící masochisté Karla Balcara (1966), utnuté kravské hlavy Vladimíra Větrovského (1977) a bezohlední turisté Šárky Zadákové (1982). Tolik „bezcitná“ výstava malířů, kteří se zaměřují na „negativní a agresivní rodinné, přátelské či milostné vztahy“.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].