Posaďte se, prosím
Na AVU studuje třetím rokem v ateliéru monumentální tvorby Jiřího Příhody. Jeho projekty svou náročností odpovídají názvu ateliéru: realizace toho nejnovějšího s názvem Skrz naskrz trvala rok. Pfeiffer zdůrazňuje, že mu v tomto případě šlo především o kontakt mezi výtvarným dílem a člověkem.
„Ovlivnilo mě, že jsem s ním mohl cestovat,“ říká Jan Pfeiffer (1984) na adresu svého otce, známého psychiatra zabývajícího se po celém světě lidskými právy, naposledy v Česku klecovými lůžky. „Snažím se podobně jako on vidět věci v celku, a pak rozkrývat detaily,“ říká student Akademie výtvarných umění, který momentálně vystavuje v pražské galerii Vernon Projekt.
Na AVU studuje třetím rokem v ateliéru monumentální tvorby Jiřího Příhody. Jeho projekty svou náročností odpovídají názvu ateliéru: realizace toho nejnovějšího s názvem Skrz naskrz trvala rok. Pfeiffer zdůrazňuje, že mu v tomto případě šlo především o kontakt mezi výtvarným dílem a člověkem. Galerii Vernon Projekt, jež se nachází v rohovém prostoru někdejšího holešovického přízemního obchodu, celou vyplnil červeným objektem a nechal ho pod dvojicí výkladních skříní „přetéct“ ven z galerie. Chtěl tak vyzkoušet, jak bude fungovat dílo, které je instalované uvnitř galerie, ale které zároveň přesahuje mimo její prostor – do ulice.
„Vyzývám kolemjdoucího, aby na objekt nějak reagoval. Aby si na něj sedl nebo ho třeba poničil. Důležité je pro mě sledovat, jak se ta věc promění. V galerii zůstává stále čistá, ale zvenku je čím dál víc opotřebovaná.“ Pfeiffera na umění ve veřejném prostoru zajímá otázka, jak ho ideálně zapojit do…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu