Klasik a diplomka
Na první pohled to vypadá jako akce ekonomického sebevraha. Básnické sbírky neznámých autorů, začátečnické prózy, klasická česká literatura, učebnice, skripta nebo sborníky z vědeckých konferencí – nabídka internetového nakladatelství knihovnička.cz představuje na přesyceném trhu mírně řečeno nejistou perspektivu.
Na první pohled to vypadá jako akce ekonomického sebevraha. Básnické sbírky neznámých autorů, začátečnické prózy, klasická česká literatura, učebnice, skripta nebo sborníky z vědeckých konferencí – nabídka internetového nakladatelství knihovnička.cz představuje na přesyceném trhu mírně řečeno nejistou perspektivu. Zakladatel firmy, devětadvacetiletý Jan Homola, však hledí dopředu bez obav. Jeho firma, která vydá knihu v libovolném nákladu každému, kdo má do startu pár stovek korun, totiž právě teď stojí před historickým krokem. Homolovy paperbacky se po ročním testování na trhu pomalu posouvají z jeho webové stránky i na pulty regulérních českých knihkupectví.
Levně a rychle
„Začal jsem už na vysoké škole. Tiskl jsem diplomky a svazoval je. Klientela se neustále rozrůstala,“ popisuje začátky v byznysu vystudovaný ekonom Homola. Právě tehdy jej napadlo, že když jdou tak jednoduše tisknout studentské práce, mohly by podobným způsobem vznikat i knihy. „Bylo to hodně naivní, ale rozhodně ne úplně marné. Knihy jsou technicky náročnější, takže jsem potřeboval víc než jednu laserovku,“ hodnotí dnes Homola svůj tehdejší nápad (který volně navazuje na úspěšné projekty typu amerického Blurb). Uběhlo pět let, během kterých dolaďoval detaily projektu internetového nakladatelství a dával dohromady základní kapitál. Oproti…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu