Děti kapitána Granta
Magistrát letos rozdělil významnou část z kulturních dotací (50 milionů, čili čtvrtinu) podle klíče, nakolik byla ta která instituce v minulé sezoně úspěšná. Čili čím víc do divadla nebo galerie přišlo lidí, tím víc teď dostaly z takzvané dotace na vstupenku. Čím víc si instituce vydělala, tím víc dostane peněz na svou podporu.


Slunce zapadá, Pražský hrad, Staroměstské náměstí a Karlův most se pomalu noří do tmy. Modelky Petra Němcová a Taťána Kuchařová sedí na terase luxusní restaurace, culí se na sebe a ťukají si šampaňským. V podkresu zní Mozartova Malá noční hudba, a pak hluboký mužský hlas anglicky pronese: „Tohle je Praha. Nezapomenutelný zážitek.“
Tenhle televizní spot momentálně propaguje hlavní město na satelitním kanálu Fashion TV vyhrazeném módě. Praha za něj dala osm a půl milionu korun. Radní Milan Richter (ODS), zodpovědný ve městě za cestovní ruch a kulturu, si pochvaluje, že k nám díky němu přijedou mladí a úspěšní cestovatelé, kteří si rádi připlatí za přepych. Spot se točil na Smetanově nábřeží. Kousek odtud sídlí Divadlo v Celetné, scéna spolku Kašpar, kde se momentálně bojí, že kvůli radnímu Richterovi nebudou mít nejen na šampaňské, ale i na obyčejnou vodu.
Peníze těm, kteří je nepotřebují
S odstupem pár týdnů to už nezní tak děsivě. Ale pořád je to k neuvěření: magistrát letos rozdělil významnou část z kulturních dotací (50 milionů, čili čtvrtinu) podle klíče, nakolik byla ta která instituce v minulé sezoně úspěšná. Čili čím víc do divadla nebo galerie přišlo lidí, tím víc teď dostaly z takzvané dotace na vstupenku. Čím víc si instituce vydělala, tím víc dostane peněz na svou podporu.
Je celkem logické, že se do tohoto bláznivého…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu