Nová dálnice Prahou
Praha začala s přípravou kontroverzní části městského obchvatu, který má kromě lidských sídel přetnout i tři přírodní rezervace.
Praha začala s přípravou kontroverzní části městského obchvatu, který má kromě lidských sídel přetnout i tři přírodní rezervace. Jednání občanů, které stavba zasáhne, s úředníky magistrátu vyústilo v demonstrace s policejní účastí. Téma se právě teď stává celostátní záležitostí: výsledek bitvy o třicetimiliardový koridor v hlavním městě totiž může mnohé napovědět i o tom, jaký osud čeká zhruba dvacetinásobnou částku, kterou chce Česko v příštích pěti letech na dálnice vydat.
Smůla, chybí sál
Starosta pražského Suchdola Petr Hejl je roztrpčen. „Nerozumím tomu, jak se mohlo něco takového dostat tak daleko,“ říká nad mapkou metropole pokreslenou barevnými linkami. Proti té, kterou se pražský magistrát rozhodl nejnověji přeměnit do reálné podoby betonové autostrády, Petr Hejl už roky protestuje. A důvodů je podle starosty pořádně dlouhý seznam. Kromě toho, že státním plánovačům chybí studie ospravedlňující provrtání břidlicových skal a zalesněných údolí kolem Suchdola, je mezi nimi i přesvědčení, že sto tisíc projíždějících aut za den spolu s plánovanou přistávací dráhou nedalekého letiště promění Suchdol ve špinavé, hlukem zavalené místo bez kapky života. „To vše v rozporu s evropskými předpisy, podle kterých se mají dálnice vyhnout obytným městským čtvrtím,“ říká Petr Hejl, kterému nejde o pouhou kritiku. Už roky se totiž…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu