0:00
0:00
Ekonomika22. 3. 20087 minut

Přátelé všude a nikde

Velká, ale ne zrovna nejmladší technologická společnost, která si přeje získat větší podíl na on-linové reklamě, koupí malou, nedávno založenou firmu v sektoru, který podle všeobecného mínění čeká velká budoucnost.

Astronaut
Autor: Respekt
Fotografie: Rád léhá na trávě, tak co by mu šlo prodat? - Autor: Profimedia.cz, http://www.profimedia.cz Autor: Respekt
↓ INZERCE

Velká, ale ne zrovna nejmladší technologická společnost, která si přeje získat větší podíl na on-linové reklamě, koupí malou, nedávno založenou firmu v sektoru, který podle všeobecného mínění čeká velká budoucnost. Před deseti lety to byl Microsoft s koupí Hotmailu – firmy, která zavedla webový e-mail jako nepostradatelnou službu pro uživatele internetu a byla příslibem vyššího počtu zobrazených stránek a tím také reklamního inventáře na webových stránkách softwarového giganta. Tento měsíc se přidala společnost AOL, zápolící webový portál, který je součástí obra starých médií – společnosti Time Warner. Za 850 milionů dolarů koupila Bebo, malou, ale slibnou on-linovou sociální síť.

Každý z těchto nákupů ve své době dokládá velký paradox internetu: totiž to, že předpoklad, ze kterého vycházejí, je přesně z poloviny správný a z poloviny chybný. Správná polovina spočívá v tom, že onen očekávaný zázrak – tehdy webmail, dnes sociální sítě – se skutečně může rychle stát něčím, co spotřebitelé od svého oblíbeného webového portálu očekávají. Mylným vývodem je domněnka, že taková nová služba bude sama o sobě přinášet zisky.

Žádný zlatý důl

Z webmailu se výnosné podnikání rozhodně nestalo. Je sice pravda, že Google, Microsoft, Yahoo!, AOL a další provozovatelé webmailových účtů umisťují na své webmailové stránky reklamy, ale to jsou jen paběrky. Nabízejí e…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc