Dvojznačné řešení
Note2be.com založil mladý pařížský podnikatel Stéphane Cola. Cíl jeho aktivity spočíval v sestavení abecedního seznamu profesorů a učitelů z druhého stupně základních škol a gymnázií celé země, který by studentům dovolil pozitivně či negativně oznámkovat schopnosti i chování konkrétního pedagoga.
Je jen otázkou času, kdy přijde nabídka z ciziny.Yohanne Kenervé je šestnáctiletý student gymnázia Talma v městečku Brunoy, které leží něco přes 20 km na jihovýchod od Paříže. „Na rozdíl od jiných mě matematika zajímá, ale náš profesor nestojí za nic. Ne, že by byl nekompetentní, ale není to dobrý pedagog. Spolužáci se během jeho výkladu baví, poslouchají muziku, ze třídy odcházejí, přicházejí, a on přitom něco vysvětluje, jako by se nic nedělo. Za takových podmínek však z hodiny nic nemám, a tak jsem to tam napsal.“
Yohannova slova se týkají možnosti, kterou v průběhu jednoho měsíce využilo na 10 000 dalších žáků a studentů – mohli veřejně ohodnotit svého učitele prostřednictvím webové adresy Note2be.com. Tato internetová stránka začala fungovat dva dny před koncem ledna. Pár hodin po rozjezdu však vyvolala takovou nevoli, poprask a emoce ve světě francouzských učitelů i jejich odborů, že celá aféra skončila u soudu, jenž začátkem března vynesl nekompromisní rozsudek. Ale nepředbíhejme.
Lynčování učitelů?
Note2be.com založil mladý pařížský podnikatel Stéphane Cola. Cíl jeho aktivity spočíval v sestavení abecedního seznamu profesorů a učitelů z druhého stupně základních škol a gymnázií celé země, který by studentům dovolil pozitivně či negativně oznámkovat schopnosti i chování konkrétního pedagoga. Hodnocení vycházelo ze šesti kritérií: zda je učitel zajímavý, svým…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu