Berlínské biobohatství a ekoluxus
Pojmenování „lohas“ pochází z USA a je to zkratka pro „Lifestyle of Health and Sustainability“.
Pojmenování „lohas“ pochází z USA a je to zkratka pro „Lifestyle of Health and Sustainability“. Není to náboženství, ale nový konzumní model. Když lohas vydá šílené peníze za ekologicky kontrolované šampaňské a ústřice, není rozmařilý, ale šetří planetu. Lohas konzumují umírněně, ale v nejvyšší kvalitě. Chtějí luxus a zároveň jistotu, že jejich spotřeba neohrožuje životní prostředí, že kvůli ní netrpí zvířata a že produkt je drahý hlavně proto, že je ošetřen s individuální péčí.
Kam za nákupy
Když se berlínský lohas rozhodne dát si grilovanou klobásu, pak jenom na Wittenberg Platz. Tam je k dostání bio curry wurst s biopivem, biohouskou a biolimonádou. Hned vedle je trh, kam vozí potraviny biofarmáři. Dá se tam nakoupit slepice a zelenina na prvotřídní polévku, bude to ovšem stát o dost víc než v supermarketu.
Pokud jde o kosmetiku, lohas ji nakupují například u firmy Organic Pharmacy se sídlem v elegantní pasáži Quartier 206. K dostání tu jsou třeba přírodní koupelové oleje za čtyřicet eur. Výrobce ujišťuje, že při vysoké kvalitě téhle kosmetiky stačí opravdu jen pár kapek nebo tenounká vrstva. Potravinovým hitem berlínských lohas je pata negra, černá španělská šunka za třicet eur deset deka. Pata negra je z prasete krmeného výhradně žaludy. Zlé jazyky tvrdí, že ono divoké prase nejí žaludy, ale černé perly. Jak se tenhle trend mohl uchytit ve…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu