Zaškobrtnutí na cestě k vrcholu
Toyota očekává, že i přes silné první pololetí jí v tomto finančním roce vzroste čistý zisk o skromnější 3,4 procenta. Investuje totiž do nových továren a vývoje nových modelů, aby splnila ambiciózní plány výroby v příštích letech.
Až 30 procent aut neprojde výstupní kontrolou, zpravidla jde ale o drobný kaz laku. Od šéfů automobilek se čeká, že se na motoristických veletrzích propůjčí k všemožným vylomeninám. Ovšem ten, kdo přišel s nápadem posadit prezidenta Toyoty, pětašedesátiletého Kacuakiho Watanabeho, do „konceptu osobní mobility“ na letošním tokijském autosalonu, by měl být rád, že firma uplatňuje politiku celoživotního zaměstnání.
Stroj, pojmenovaný i-REAL, vypadá jako kříženec vozítka Segway a invalidního vozíku pro stárnoucího člena kreslené rodinky Jetsonových. Do nepříliš nadšeného úsměvu se Kacuaki Watanabe evidentně nutil. A na další futuristický návrh Toyoty, model RiN, se také dvakrát netvářil. Tento podivně vyhlížející automobil „vytváří zdravý rytmus pro duši i tělo“ a tím povzbuzuje řidiče, aby „se nad sebou zamysleli a obrátili pozornost ke společnosti a přírodě“. Vůz se přizpůsobuje řidičovu duševnímu stavu, který posuzuje podle momentálního stylu řízení.
Klidně nad tím můžeme mávnout rukou a říct si, že ze strany Toyoty jde o běžné přehlídkové výstřelky, které budou mít jepičí život. Ale ta výstřední „přibližovadla“ měla splnit jistý úkol: připomenout, že Toyota se chce prezentovat jako automobilka s vysoce vyvinutým smyslem pro společenskou zodpovědnost a nehoní se za každou cenu za růstem v…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu