0:00
0:00
Výběr z webu15. 7. 20075 minut

Zlatý spotřebitelský klíček digitalizace

Digitalizace televizního vysílání je veliké zaklínadlo, a přesto se s ním zatím zaklíná jen do prázdna.

Jan Motal
Astronaut

MOTAL.BLOG.RESPEKT.CZ

Digitalizace televizního vysílání umožní provozovat více kanálů. Kvantita však není totéž co kvalita.

Digitalizace televizního vysílání je veliké zaklínadlo, a přesto se s ním zatím zaklíná jen do prázdna. Zatímco dříve byla za největší brzdu úžasného digitálního pokroku označována TV Nova, dnes se bojí sami zákonodárci. I přesto je však stále digitalizace oním zlatým klíčem k mediálnímu ráji. Obávám se, že to je však klíč jen pozlacený, a jak už to bývá, jeho nitro skrývá nejedno překvapení.

↓ INZERCE

Ponechme teď stranou politické tahanice, lobbistické zájmy, klientelismus, možnou korupci a podobné ne příliš lichotivé jevy, které přípravu digitalizace provázejí či mohou provázet. Projděme se raději zahradami digitálního edenu: na rozsochatých korunách ovocných stromů se kolébají sladké mediální plody, z rajské květeny stoupá libá vůně různorodých pořadů, filmů, seriálů. A uprostřed – spotřebitelé Adam a Eva, naprosto svobodní, tváří v tvář racionálnímu výběru.

Ale i v tomto ráji je cosi nevábného: na stromech visí reklamní tabulky na zubní pastu a prací prášky a malebné panoráma je členěné štíty barevných billboardů. Občas mezi keři proskočí s mechanickou melodií levný asijský krám k ničemu.

Ale to není to hlavní: jistě se nejednomu spotřebiteli rozsvítí, až se skutečně zakousne do některého z plodů. Ejhle, všechny chutnají stejně, jen některé z…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc