Zlatý spotřebitelský klíček digitalizace
Digitalizace televizního vysílání je veliké zaklínadlo, a přesto se s ním zatím zaklíná jen do prázdna.
MOTAL.BLOG.RESPEKT.CZ
Digitalizace televizního vysílání umožní provozovat více kanálů. Kvantita však není totéž co kvalita.
Digitalizace televizního vysílání je veliké zaklínadlo, a přesto se s ním zatím zaklíná jen do prázdna. Zatímco dříve byla za největší brzdu úžasného digitálního pokroku označována TV Nova, dnes se bojí sami zákonodárci. I přesto je však stále digitalizace oním zlatým klíčem k mediálnímu ráji. Obávám se, že to je však klíč jen pozlacený, a jak už to bývá, jeho nitro skrývá nejedno překvapení.
Ponechme teď stranou politické tahanice, lobbistické zájmy, klientelismus, možnou korupci a podobné ne příliš lichotivé jevy, které přípravu digitalizace provázejí či mohou provázet. Projděme se raději zahradami digitálního edenu: na rozsochatých korunách ovocných stromů se kolébají sladké mediální plody, z rajské květeny stoupá libá vůně různorodých pořadů, filmů, seriálů. A uprostřed – spotřebitelé Adam a Eva, naprosto svobodní, tváří v tvář racionálnímu výběru.
Ale i v tomto ráji je cosi nevábného: na stromech visí reklamní tabulky na zubní pastu a prací prášky a malebné panoráma je členěné štíty barevných billboardů. Občas mezi keři proskočí s mechanickou melodií levný asijský krám k ničemu.
Ale to není to hlavní: jistě se nejednomu spotřebiteli rozsvítí, až se skutečně zakousne do některého z plodů. Ejhle, všechny chutnají stejně, jen některé z…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu