Taškařice jen zdánlivě nezávazná
Na reklamní kampani před premiérou očekávaného filmového hitu Roming si lze všimnout zajímavé strategie. Tvůrci se v ní totiž tak trochu distancují od akcentu na romství, které je přitom obsaženo už v názvu snímku vyprávějícího o cestě tří mužů za domluvenou nevěstou na Slovensko.
Na reklamní kampani před premiérou očekávaného filmového hitu Roming si lze všimnout zajímavé strategie. Tvůrci se v ní totiž tak trochu distancují od akcentu na romství, které je přitom obsaženo už v názvu snímku vyprávějícího o cestě tří mužů za domluvenou nevěstou na Slovensko. Režisér Jiří Vejdělek třeba na tiskovce tvrdil, že ve filmu se odehrávají příběhy, které se mohou stát komukoli z nás, jenom u toho my Češi neumíme zpívat a tancovat čardáš.
Producenti zjevně chtějí navázat na předchozí Vejdělkův komerční úspěch a snaží se divákům vsugerovat, že se jedná o film typu Účastníků zájezdu (2006) – jen s tím rozdílem, že se místo v autobuse jede na místo určení v dýchavičné tatrovce.
Jejich marketingové obavy jsou oprávněné. Široká cílová skupina, které je film určen, spíše slyší na příslib slovních přestřelek mezi populárními herci Bolkem Polívkou a Marianem Labudou, než na scénář, který skrývá pod komediální slupkou obhajobu romské nespoutanosti a svobody.
Krádež Bolka Polívky
Velký prostor ve filmu dostává magická dějová linie vyprávějící o útrapách chudého romského krále Somáliho (rumunský herec Jean Constantin), jehož příběhy sepisuje nezaměstnaný Roman (Marián Labuda), protože je mu líto, že jeho národ nemá na rozdíl od jiných svůj vlastní hrdinský epos. Somáliho vizuálně barvité putování za ztracenou identitou v podobě malého svobodomyslného ptáčka…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu