Kdo zaujme televizí, vítězí
Když katarský šejk Al Thání vyzval v listopadu Západ na souboj, jako zbraň si zvolil globální zpravodajské televize, takzvané 24-news.
Když katarský šejk Al Thání vyzval v listopadu Západ na souboj, jako zbraň si zvolil globální zpravodajské televize, takzvané 24-news. Do prostoru, kterému dosud dominovali Anglosasové, tedy americká CNN a britská BBC, vstoupil kanál Al Jazeera English určený anglicky mluvícím divákům po celém světě. Západu nezbylo než výzvu k mediálnímu „střetu civilizací“ přijmout.
Období spánku teď dohánějí všichni velcí hráči. Nejmladšímu ze zpravodajských kanálů je měsíc a nese hrdé jméno France 24. Svými ambicemi se netají. „Věřím, že do tří let bude France 24 schopná ovlivňovat veřejné mínění na úrovni CNN a BBC,“ rozhlašuje její první muž Alain de Pouzilhac. Podobné ambice mají i Rusové s anglickým kanálem Russia Today či africké země s projektem A24. Zaměřme se na dva nejočekávanější projekty: francouzský a katarský.
Chiracovo vymodlené dítě
France 24 zahájila vysílání 6. prosince v Paříži. Do zavedeného zpravodajského světa tak přibyl ambiciózní konkurent, jehož cílem je přiblížit téměř 75 milionům domácností v Evropě, Africe, na Blízkém východě a omezeně i v USA svět vnímaný francouzskou optikou. Ta by měla podle vedení stanice silněji akcentovat úctu ke kulturní a politické rozmanitosti, než jak jsme zvyklí u anglo-amerického či arabského výkladu světa. Realita je ale prozaičtější. „Cílem našich snah je obnovit vliv Francie,“ přiznal listu Le Figaro de Pouzilhac.
Duchovním otcem kanálu je dosluhující…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu