Kamery, milenci a vrazi
Film Red Road cirkuluje po českých artkinech bez reklamy. Přitom jde o jeden z nejzajímavějších evropských filmů minulého roku.
Emoce na předměstí Glasgowa snímané desítkami nenápadných očí.
Film Red Road cirkuluje po českých artkinech bez reklamy, a tak málokdo ví, že loni vyhrál Cenu poroty v Cannes a řadu britských cen BAFTA. Jde o jeden z nejzajímavějších evropských filmů minulého roku, příběh střetu agresivní moderní technologie s nejtemnějšími záchvěvy duše.
Někdo se dívá
Hrdinka Jackie, osamělá mladá žena, pracuje u bezpečnostní agentury v Glasgowě. Je operátorkou videokamer zamířených na riziková místa ve městě a snaží se na televizních obrazovkách rozpoznat zločiny dříve, než k nim dojde. Jednoho večera vyjde z bran věznice muž a opře se s prostitutkou o dřevěnou ohradu. Jackie ho pozná. Už nikdy se s ním nechtěla setkat, ale teď ji zachvátí posedlost a začne ho sledovat.
Všechno ostatní pro ni ztratí smysl. Na nic jiného nedokáže myslet, potřebuje ho špehovat, být s ním, dívat se mu do očí, svádět ho. Možná se mu chce za něco pomstít, možná ho chce milovat. Zná ho dokonale – anebo si to aspoň myslí. On o ní ale neví vůbec nic a snaží se začít nový život. Divák ví, že sleduje příběh kata a jeho oběti, jenže je stále méně jasné, kdo je kdo: je obětí Jackie, anebo propuštěný vězeň Clyde? Oba? Nebo někdo třetí?
Málokterý autorský film se dokázal v posledních letech dostat tak hluboko a zároveň zůstat napínavý a přístupný. Francouzský režisér Clouzot uvedl kdysi svůj psychologický thriller Ďábelské ženy titulkem:…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu