Loučí se a končí
Rocky Balboa je zpátky. Hrdina se po šestnácti letech vrací do ringu, aby vybojoval svůj poslední zápas.
Rocky Balboa je zpátky. Hrdina se po šestnácti letech vrací do ringu, aby vybojoval svůj poslední zápas. Spíše než úšklebky nad povadlou muskulaturou Italského hřebce (což je jeho boxerská přezdívka) si Sylvester Stallone v šestém dílu filmové série zaslouží uznání za to, jak důstojně se rozloučil se svým vysněným alter egem. Postavou, která si v žebříčku největších hrdinů filmového plátna Amerického filmového institutu vysloužila čestnou sedmou příčku a vklínila se tak mezi agentku FBI Starlingovou z Mlčení jehňátek a vesmírnou poručici Ripleyovou z Vetřelce.
Boxuj za nás a naše bližní
Před třiceti lety vytřel Stallone svým scénářem natočeným za necelý milion dolarů při oscarovém ceremoniálu zrak favorizovanému Taxikáři Martina Scorseseho. Jeho Rocky – režírovaný Johnem G. Avildsenem – získal cenu za nejlepší film a dvě další sošky si vzal od cesty. Oba filmy přinesly psychologické drama z prostředí chudého předměstí, celkové vyznění se ale lišilo jako nebe a dudy. Zatímco Scorsese v Taxikáři i v dalších filmech z té doby mapoval odvrácené stránky amerického snu, Stallone ho přemalovával na růžovo.
Rockyho postava vznikla jako až kýčovitý výtah z hodnot svobody a odpovědnosti za vlastní život, na kterých byl založen od počátků osídlování Nového světa étos americké státnosti. Otřepané pohádkové schéma typu „jak chudák ke štěstí a slávě přišel“…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu