Nebohá paní Pomsta
V českých kinech se letos objeví maximálně pět asijských filmů. Je to škoda: právě produkty dynamicky se rozvíjejících asijských kinematografií patří k tomu nejlepšímu, co se dnes dá na světových filmových trzích získat.
V českých kinech se letos objeví maximálně pět asijských filmů. Je to škoda: právě produkty dynamicky se rozvíjejících asijských kinematografií patří k tomu nejlepšímu, co se dnes dá na světových filmových trzích získat. Tajemství kouzla těchto pro nás exotických snímků dobře odhaluje i závěrečná část trilogie prominentního korejského režiséra Park Chan-wooka Nebohá paní Pomsta, která vstoupí do českých kin tento týden.
Asijské filmy tolik nepodléhají historicky zakotveným žánrovým schématům, jejich tvůrci kladou důraz na osobitost a nebojí se zobrazovat intimní zážitky svých hrdinů. Zcela odlišný je také přístup ke klasickým dramatickým tématům, jako je pomsta, milosrdenství, přátelství a samozřejmě – láska. Nebohá paní Pomsta je právě takovým filmem: českého diváka může nejen skvěle pobavit, ale také inspirovat a doplnit jeho pohled na současný světový film.
Smysl pro odpovědnost
Podobně jako v předchozích dvou filmech z Chan-wookovy trilogie (Sympathy for Mr. Vengeance, Old Boy) i příběh Nebohé paní Pomsty je o nespravedlivém trestu pro člověka, který se po jeho uplynutí rozhodne vzít spravedlnost do vlastních rukou. Tentokrát se však jedná o ženu, a její příběh je tak vyprávěn v duchu „ženských filmů“ (ne zcela přesné označení pro díla autorek, které se pokoušejí formulovat ženský pohled na svět). S mladičkou Lee Geum-jou se setkáváme ve chvíli, kdy…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu