0:00
0:00
6. 5. 20067 minut

Ukažte mi ten výrobek

Už předchozí týdny naznačily, že letošní volební kampaň bude hodně nervózní, vypjatá. Potvrdilo to premiérovo zneužití násilného útoku na komunistu Jiřího Dolejše k politickému boji proti ODS. Novým agresivním prvkem je i parodování volebních billboardů politických rivalů.

Fischer
Autor: Respekt

Komunisté zpívají Internacionálu, ODS varuje před spojením demokratické a komunistické levice, „zelenou“ Kateřinu Jacques mlátí policista, premiér Paroubek přednáší v rozhlase Máchův Máj a vyráží s Gerhardem Schröderem na Říp. Je prvního května, start horké předvolební kampaně.

Už předchozí týdny naznačily, že letošní kampaň bude hodně nervózní, vypjatá. Potvrdilo to premiérovo zneužití násilného útoku na komunistu Jiřího Dolejše k politickému boji proti ODS. Novým agresivním prvkem je i parodování volebních billboardů s modrou šipkou, které udělala ČSSD. Občanští demokraté ale předtím billboardově útočili hned několikrát a také dost nevybíravě. Není rovněž pravda, že v cizině se nic podobného nedělá, jak naznačovalo vedení ODS. Například v Británii bylo mnoho billboardů (ovšem podepsaných), v nichž labouristé parodovali heslo konzervativců Are you thinking what we are thinking? (Myslíte si totéž, co my?) například na Are you drinking what we are drinking? (Pijete, co my?) a nikoho to nepohoršovalo. (Byť nutno říci, že co do jemnosti a vtipu je ČSSD proti labouristům asi to, co Krampol proti Woodymu Allenovi.)

Nervozita se zkrátka stupňuje, není se čemu divit. Hraje se o hodně. Premiér a lídr sociální demokracie potřebuje potvrdit svou dějinnou roli a zařadit se po bok Miloše Zemana, který vyzvedl sociální demokraty z popela. Třetí vítězství ČSSD v řadě si ale nemůže dovolit ODS. Pro její současné vedení by to byl smrtící úder. I proto tak pečlivě…

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc