0:00
0:00
Civilizace13. 2. 20056 minut

Liška mává s Microsoftem

Astronaut
Fotografie: Stačí kliknout a Bill Gates ztrácí dalšího zákazníka. Repro Respekt Autor: Respekt

Firma Microsoft zažívá temné chvilky. Po světě se závratnou rychlostí šíří internetový prohlížeč Firefox, který je zdarma, bezpečnější a jednodušší k ovládání než Explorer Billa Gatese. Jedno renomované médium za druhým konstatuje, že je to skvělý program, a nezakrytě je doporučují k užívání. Před několika týdny navíc vyšla na prohlížeč Firefox dvoustránková reklama v deníku The New York Times. Na tom není nic nenormálního, podobných inzerátů bývá uvnitř prestižního listu hodně. Jenže tentokrát si reklamu zaplatili samotní nadšení uživatelé. Je jich už více než sedmnáct milionů.

↓ INZERCE

Existuje alternativa

Firefox je počínaje loňským 9. listopadem volně ke stažení na internetu, k velké radosti všech, kteří si stěžují na těžkopádnost a nízkou úroveň zabezpečení dnes nejrozšířenějšího Exploreru z dílny Microsoftu. Už začátkem prosince překročil počet lidí, kteří si Firefox ze sítě stáhli (na adrese www.mozilla.org), hranici deseti milionů. Několik z nich nadchl tak, že se rozhodli dát o něm vědět co nejširšímu okruhu uživatelů internetu a složili se na dvoustránkovou reklamu v The New York Times.

Inzerát měl být původně otištěn několik dní poté, co se prohlížeč objevil na síti. Jenže grafici měli problémy, jak na jednu z dvojice stránek vtěsnat na deset tisíc webových stránek, jejichž provozovatelé na propagační akci přispěli. Na téže stránce je totiž navíc velkými písmeny napsáno:…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc