
Že méně někdy znamená více, se bude diváky snažit první únorovou středu přesvědčit komponovaný večer v opeře pražského Národního divadla. V nastudování Přemysla Charváta a Ondřeje Davida tu zazní hned dvě díla předních soudobých minimalistických skladatelů: Čtyřnotová opera amerického skladatele Toma Johnsona a opera Médium Angličana Petera Maxwella Davise. Johnsonova kompozice uchvacuje tím, že je napsána opravdu s minimálními prostředky – využívá pouze čtyř tónů. Davis zase svou téměř hodinovou operu (je autorem hudby i libreta) věnoval jediné pěvkyni bez jakéhokoli instrumentálního doprovodu. Minimalistický večer začíná v 19.00 v Divadle Kolowrat.


•••
Prózy, které během svého nedlouhého života vychrlil americký tulák Jack Kerouac, zřejmě nepřestanou fascinovat další a další generace mladých lidí. Brněnské Divadlo v 7 a půl po nedávné úspěšné adaptaci nejslavnější Kerouacovy prózy Na cestě připravilo na tento čtvrtek 3. 2. divadelní premiéru jeho novely Podzemníci: Jack Kerouac ji napsal pod vlivem benzedrinu za tři dny a tři noci a reflektoval v ní svůj traumatický rozchod s černošskou přítelkyní.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu